Ons laatste Nieuws
15 jul
Katja van Geffen: Aandacht voor het tweede-uitgiftegesprek
Het tweede-uitgiftegesprek is in dit kader wellicht belangrijker dan een eerste-uitgiftegesprek. De apotheker moet tijdens dit gesprek vragen hoe het geneesmiddel bevalt, wat de bijwerkingen zijn. Hier kan hij vervolgens op inspelen en zijn toegevoegde waarde als apotheker laten zien. (FarmaMagazine)
Het tweede-uitgiftegesprek is in dit kader wellicht belangrijker dan een eerste-uitgiftegesprek. De apotheker moet tijdens dit gesprek vragen hoe het geneesmiddel bevalt, wat de bijwerkingen zijn. Hier kan hij vervolgens op inspelen en zijn toegevoegde waarde als apotheker laten zien. (FarmaMagazine)
En hoe staat het met de derde e.v. uitgiftes?
Kaiser Permanente weet hoe het moet; de herhaling is belangrijkste instrument om juiste therapie voor elkaar te krijgen. KP investeert dan ook zeer zwaar in de Eerste Lijn.
Heeft meer apothekers en meer apotheken in dienst dan klassieke schadeverzekeraars.
De Minister en de NL verzekeraars willen daar niet aan. Prijs van het doosje is prijs van de zorg. De rest is gratis. Eigen verantwoordelijkheid van de verzekerde toch?
Laat Katja maar een aantal jaren meelopen op de werkvloer en aan de balie om in te zien dat het wat ontbreekt aan menskracht, tijd en geld om in de apotheek te kunnen doen wat 'onderzoek' uitwijst dat mogelijk de meerwaarde van de apotheek zou kunnen aantonen. Daar is dan weer meer onderzoek voor nodig.
Ieder heeft zo haar/zijn verdienmodel.
Blijf op de hoogte
Wilt u altijd op de hoogte blijven van de laatste veranderingen en nieuws over Farma-actueel? Vraag de nieuwsbrief aan door uw e-mailadres hieronder in te vullen.