Ons laatste Nieuws


Bekijk alle nieuwsberichten op farmaactueel.nl 


28 okt

Column Frank van Wijck: Pillen en imago

Het winkelcentrum in Amsterdam Noord waar ik iedere zaterdag mijn boodschappen doe, is de laatste paar jaar snel van karakter veranderd. Leuke winkeltjes – bakkers, slagers, muziekwinkels – zijn verdwenen. Hiervoor in de plaats kwamen vrij uniforme winkels voor goedkope kleding, hoortoestellen, brillen en contactlenzen.

Het winkelcentrum in Amsterdam Noord waar ik iedere zaterdag mijn boodschappen doe, is de laatste paar jaar snel van karakter veranderd. Leuke winkeltjes – bakkers, slagers, muziekwinkels – zijn verdwenen. Hiervoor in de plaats kwamen vrij uniforme winkels voor goedkope kleding, hoortoestellen, brillen en contactlenzen.

ANH JANSEN 28-10-2015 13:22
Goed concept. Helemaal mee eens. Is gewoon gejat uit de USA; CVZ en Walgreens doen niet anders.
Probleem is dat Nederland de USA niet is en ook Nederland geen Belgiƫ is.

Dit soort winkels zijn gevestigd op industrie terreinen met bestemmingsplannen en die staan in de regel geen detailhandel toe. Einde oefening.

En hoe dit zich verhoudt tot de plannen van verzekeraars en Minister van zorg dichtbij is de volgende vraag.

Verder zijn de huurprijzen in centra van steden/dorpen zo danig dat 1.000 plus m2 er nimmer uit te halen is. ook einde oefening.

3x is scheepsrecht; korting geven op geneesmiddelen?

Laat Medi Markt maar bellen.
entrepeneur 28-10-2015 12:01
Al langer is duidelijk dat FvW een zeer gekleurde bril op heeft als hij naar de openbare farmacie kijkt. Gezien zijn columns lijkt een betaald verband met ZN en / of VWS voor de hand te liggen. Dat hij van de VVAA nog immer een podium krijgt om zijn gekleurde bijdragen te uiten is wat mij eigenlijk het meest verbaasd.
entrepeneur 28-10-2015 11:55
"Toch komt de werkelijke bedreiging voor de gevestigde openbare farmacie volgens Medi-Market oprichter Yvan Verougstraete niet van zijn initiatief, maar van de weerstand tegen verandering en het gebrek aan evolutie in de openbare farmacie zelf. Het gebrek aan imago van de apotheker zet de deur wagenwijd open voor nieuwe initiatieven, stelt hij. Ik denk dat hij daarin gelijk heeft, ..."

Blijf op de hoogte

Wilt u altijd op de hoogte blijven van de laatste veranderingen en nieuws over Farma-actueel? Vraag de nieuwsbrief aan door uw e-mailadres hieronder in te vullen.