Ons laatste Nieuws


Bekijk alle nieuwsberichten op farmaactueel.nl 


18 mei

Aantal vestigingen Boots apotheek groeit naar 67

Tussen mei en augustus 2015 breidt Boots apotheek in Nederland verder uit  naar 67 vestigingen. De Kring-apotheken, die in eigendom zijn van Alliance Healthcare Nederland, onderdeel van Walgreens Boots Alliance, worden tussen mei en augustus 2015 gerebrand.

Dit versterkt de positie van Boots apotheek in Nederland en helpt om de naamsbekendheid te verhogen, omdat de Boots apotheken deel uitmaken van een sterk internationaal merk. De eerste Nederlandse Boots apotheek met de unieke combinatie van health en beauty werd geopend in februari 2009. Inmiddels zijn er 25 Boots apotheken in Nederland en volgen er nog 42. De nieuwe Boots apotheken worden voorzien van een nieuw assortiment en een duidelijk herkenbare uitstraling volgens het succesvolle Bootsconcept.

 

Gezondheid en welzijn

Boots heeft al meer dan 160 jaar ervaring en heeft alles in huis op het gebied van gezondheid en welzijn. Van een enkele winkel in Nottingham UK die kruiden verkocht, is Boots uitgegroeid tot een wereldwijde farmacie geleide onderneming die zich richt op gezondheid en welzijn, met 4559* apotheken in het Verenigd Koninkrijk, Thailand, Noorwegen, de Republiek Ierland en Nederland. Het sterke portfolio van hoog aangeschreven productmerken van Boots apotheek bevat No7, Botanics, Boots Soltan en Boots Pharmaceuticals.

 

Ornella Barra, Executive Vice President of Walgreens Boots Allianc en President and Chief Executive of Global Wholesale and International Retail, zegt: “De rebranding van Kring-apotheek naar Boots apotheek markeert een spannende stap voor het Boots merk dat steeds internationaler wordt. Aansluiting bij dit unieke merk zorgt voor nieuwe kansen voor onze apotheken en onze klanten. Zij profiteren van een breder aanbod van retail, dienstverlening en producten.”

 

Arvid Manneke, Managing Director Alliance Healthcare, is ervan overtuigd dat de overstap de apotheken meer mogelijkheden biedt voor ontwikkeling en kansen om zich te onderscheiden in de markt: “We zijn erg enthousiast over de mogelijkheden om onze naamsbekendheid verder te vergroten in Nederland. Hoewel we de namen van onze apotheken veranderen, blijft onze vertrouwde service behouden evenals onze voortdurende toewijding aan deskundige gezondheidszorg, beauty-advies en dienstverlening.”

Blijf op de hoogte

Wilt u altijd op de hoogte blijven van de laatste veranderingen en nieuws over Farma-actueel? Vraag de nieuwsbrief aan door uw e-mailadres hieronder in te vullen.