Ons laatste Nieuws


Bekijk alle nieuwsberichten op farmaactueel.nl 


15 aug

'Spaarzaam met adviezen, scheutig met rekeningen'

Apothekers maken een potje van hun intakegesprekken met patiënten - maar de kosten brengen ze wél structureel in rekening. Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat slechts één apotheker voldeed aan alle voorwaarden waaraan zo'n gesprek moet voldoen. Maar de rekening sturen ze allemaal.

Apothekers maken een potje van hun intakegesprekken met patiënten - maar de kosten brengen ze wél structureel in rekening. Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat slechts één apotheker voldeed aan alle voorwaarden waaraan zo'n gesprek moet voldoen. Maar de rekening sturen ze allemaal.

Meijer Apeldoorn 18-08-2014 22:07
Zolang de oekazefabriek aan de Alexanderstraat tegen beter weten in blijft oproepen tot het handhaven van service en kwaliteit in de huidige situatie in plaats van de realiteit onder ogen te zien en dat ook eens duidelijk uit te spreken, blijft het bergafwaarts gaan.
De resessie is nog lang niet voorbij.
schuiringa 17-08-2014 14:37
Deze acties zijn onderdeel van de onderhandelingen. Georkestreerd door de verzekeraars en VWS.

KNMP cs laat een onderzoek doen naar wangedrag van de verzekeraars en VWS.
Swarte1 15-08-2014 15:29
Hoe is het onderzoek uitgevoerd? Met valse recepten voor een breed-spectrum antibioticum?
ANH JANSEN 15-08-2014 14:53
De Thuiszorg houdt zich wel zeer strikt aan de richtlijnen en doet niets meer aan geneesmiddelen, wijzigingen, knippen, losse medicatie, toedienlijsten, ophalen en brengen; geen geld, geen thuiszorg.

Laat de KNMP nu maar eens met de knuistjes op tafel slaan.

En overleg met LOA en WSO is daarvoor niet nodig.

Begroting 2015 komt eraan.

Maak maar een businessplan met een halvering van de EU vergoeding. Achmea neemt alvast een voorschot; gemiddelde declaratie aan EU regels wordt de norm. De minder dan gemiddelde gaan het tarief bepalen, opdat het gemiddelde kan worden gefinancierd.

Denk als een verzekeraar.
ANH JANSEN 15-08-2014 14:45
De KNMP is zich ervan bewust dat de werkdruk in de apotheek zeer hoog is. Het werk neemt toe en wordt met steeds minder mensen gedaan.

De uitslag van het Consumentenbond-onderzoek zien we als een aansporing om door te gaan met het al eerder ingezette KNMP-beleid.

KNMP-leden kunnen kosteloos een (vernieuwd) KNMP-informatiekaartje en de Gesprekshulp 'Begeleiding Nieuw Geneesmiddel' bestellen.

--Gelukkig kosteloos. Je zou bijna lid worden van de KNMP.

Waar blijft het geld? Geen Geld, geen Zwitsers.
ANH JANSEN 15-08-2014 14:41
De KNMP, na overleg met LOA en WSO (voorheen SOA)

De relatie met patiƫnten staat bovendien onder druk, omdat zij apothekers veelal verantwoordelijk houden voor de ingewikkelde vergoedingssystematiek en de ontransparante wijze waarop medicijnprijzen tot stand komen. Dit ondermijnt uw rol als zorgverlener. De KNMP vindt deze ontwikkelingen zorgelijk. Toch roepen we u op om service en kwaliteit van de farmaceutische zorg hoog in het vaandel te houden.

Naamswijziging is geen kuur tegen een druiper. De KNMP blijft druipen. Service kost geld en het geld komt van de Overheid/Verzekeraar! Geen geld, geen Service!

Blijf op de hoogte

Wilt u altijd op de hoogte blijven van de laatste veranderingen en nieuws over Farma-actueel? Vraag de nieuwsbrief aan door uw e-mailadres hieronder in te vullen.