Ons laatste Nieuws
11 mei
'Welke naald moest ik ook alweer pakken?'
Er zijn van die mensen die heel goed zijn in priegelen. Die kunnen ook altijd heel goed knutselen, met heel veel geduld. Ik ben niet één van deze mensen. Laten we het erop houden dat ik geen timmermansoog heb, en een niet al te lange aandachtsspanne. Dat maakt mijn dagelijkse 'medicijn-meng-uurtje' behoorlijk lastig.(Vrouw)
Er zijn van die mensen die heel goed zijn in priegelen. Die kunnen ook altijd heel goed knutselen, met heel veel geduld. Ik ben niet één van deze mensen. Laten we het erop houden dat ik geen timmermansoog heb, en een niet al te lange aandachtsspanne. Dat maakt mijn dagelijkse 'medicijn-meng-uurtje' behoorlijk lastig.(Vrouw)
ziekenhuis heeft de recombinant IVF ingeruild voor de urinaire variant. Zelf oplossen, opzuigen en injecteren. Goedkoper, meer korting? We zullen het niet weten. Verhaal dat Suus verteld is is lullekoek.
Suus had daarna gewoon naar een dienstapotheek kunnen gaan, die hadden toch ook kunnen helpen. Factuur naar dienstapotheek of ?
Veel poliklinische apotheken zijn dienstapotheek trouwens.
SUUS: Drie dingen goed begrijpen.
1. Dien een klacht in bij het Medisch Tuchtcollege tegen de apotheker die geen waterdichte uitleg gaf bij deze 'levenverwekkende' medicijnen en onbereikbaar was toen je hem nodig had.
2. Dien een klacht in bij de klachtencommissie van de apotheek.
3. Dien een klacht in bij je ZN-kloon wegens minderwaardig gecontracteerde zorg.
Johan Kortekaas | 11-05-2017 | 8:35
Als apothekers de Overheid aanklagen is de eerste vraag van de Rechter; waar is uw Koepel?
Als de verplicht verzekerde gaat klagen, wie dan ook, is de eerste vraag van de Rechter: waar is uw partner?
eHealth, eigen verantwoordelijkheid, eigen regie, zelfmanagement, voorzienbaar e.d.
Eerst bij onmiskenbaar onrechtmatig handelen komt de NL Rechter zijn bed uit. Uitspraak raakt immers de verzekeraars en daarbij de Overheid!
Bij de huidige ANZ regeling zijn het de verzekeraars die alles bepalen, vastleggen hoe en wat en waar en binnen welke reistijd. Assortiment, locatie e.d. worden allemaal door de verzekeraars bepaald.
En toch stellen zij de apothekers verantwoordelijk en aansprakelijk voor de gevolgen van dit beleid!
Juridisch en financieel een monstrum. Maar de KNMP en de Collectieven geven niet thuis hiertegen in te gaan.
ANZ moet of weer 100% door apothekers worden geregeld, inclusief een dekkende vergoeding, of door de verzekeraars, maar dan wel een geheel eigen organisatie; de ANZ apotheek is dan aansprakelijk!
Nu net 4 uur met vertegenwoordiger van een Collectief gesproken en ook die was het niet duidelijk wat er mis was met deze regeling, tot ik hem wees op de juridische gevolgen!
De man is ook KNMP bestuurder. Stond aan de wieg van het model en vindt het prima zo; kosten dalen en dat was de bedoeling.
LOA/KNMP gaat nu Zorgvuldig Advies vragen voor uitleg van het model. Voormalig NZa. Adviseur van verzekeraars en overheden. Dan heb je het echt niet begrepen door juist dit bedrijf in te huren.
Suus moet inderdaad een proefproces aanspannen!
Van 1976 tot en met 2007 Medicinale zuurstofdienst gehad via Davo apotheek. Dag en nacht bereikbaar. De dertig jaar daarvoor AS Jousma, idem dito. Slechts 200 patienten, toch dag en nacht bereikbaar.
ZORGPLICHT.
Vandaar mijn advies: Dien TWEE klachten in.
'Better call Johan'
IVF? 42 jaar. 2 jaar bezig?
Laat daar de specialist openbaar apotheker op los.
Complexe materie toch?
Honorarium? Zit niet in de risico verevening en dus zal de verzekeraar zoeken naar wegen om deze 'zorg' niet te hoeven betalen als aparte prestatie. Dat zegt de speltheorie. Een andere pilaar waarop het model is gebouwd.
Prem ipv Prom? De nul vinden verzekeraars een mooi getal.
En de Minister is het daar mee eens. Zo ook de KNMP en Collectieven: het specialisme openbaar apotheker is immers bescherming tegen wanbeleid van dezelfde Minister.
Verdienmodel is veiliggesteld.
Even wetgeving nalezen? De Minister kan het allemaal herroepen! De KNMP heeft weer eens wat gemist.
1. Dien een klacht in bij het Medisch Tuchtcollege tegen de apotheker die geen uitleg gaf bij deze 'levenverwekkende' medicijnen.
2. Dien een klacht in bij de klachtencommissie van de apotheek.
https://www.vumc.nl/afdelingen/IVF-centrum/4043956/7943860/
Het systeem is fout want volgens Calvijn geldt in het Noordelijk Koninkrijk:
'De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad.'
Het gaat om meer grip op de voorschrijver SUUS, niet om begrip voor de spuitster.
De openbare apotheek: 'Die schaffen we af'
Blijf op de hoogte
Wilt u altijd op de hoogte blijven van de laatste veranderingen en nieuws over Farma-actueel? Vraag de nieuwsbrief aan door uw e-mailadres hieronder in te vullen.